Now Reading
Pełnowartościowe i zdrowe przekąski

Pełnowartościowe i zdrowe przekąski

Podjadanie między posiłkami nie jest wskazane (szczególnie słodyczy), jednak istnieją sytuację, w których potrzebujemy dodatkowego zastrzyku energii. Warto wtedy postawić na zdrowe przekąski, takie jak owoce, orzechy, musli, pestki dyni, warzywa lub słonecznik łuskany.

Złym pomysłem będzie objadanie się czekoladkami, ciastkami, batonikami, słonymi przekąskami. Jeżeli coś ma pełno cukru, soli czy przetworzonego tłuszczu, należy tego unikać, jeśli chce się zachować szczupłą sylwetkę, zdrowie i dobre samopoczucie. Przekąski mogą być zdrowym uzupełnieniem diety, szczególnie w przypadku wysiłku fizycznego, ale trzeba wybierać je mądrze i spożywać z umiarem.

Zdrowe przekąski, czyli jakie?

Wiele osób woli jeść częściej, ale mniejsze porcje, dlatego przekąski będą w ich przypadku dobrym wyborem. Zapewniają zastrzyk energii i jednocześnie uczucie lekkości. W tej roli idealnie sprawdzą się warzywa, które można tak naprawdę jeść do woli, bo są niskokaloryczne. Nie trzeba jednak ograniczać się do gryzienia marchewki, ale pokroić warzywa w paski i maczać je w dipie jogurtowym z ulubionymi przyprawami. Będzie to coś nietuczącego, ale pełnego witamin, minerałów i błonnika, przez co niezwykle sycące. Świetną opcją są również owoce, gdyż nie potrzebują one już żadnych dodatków – można z nich przygotować sałatkę lub koreczki. Rodzajów owoców jest tak wiele do wyboru, że nie ma mowy o monotonii, każdy znajdzie dla siebie coś smacznego. Dobrze zbilansowana dieta powinna składać się przede wszystkim z warzyw i owoców, dlatego w formie przekąsek są idealne. Organizm będzie wręcz wdzięczny za takie podjadanie.

Suszone owoce i orzechy na diecie – czy to działa?

Suszone owoce są łatwiejsze w przechowywaniu, stanowią skoncentrowane źródło witamin i minerałów. Na szczególną uwagę zasługują suszone figi, śliwki, morele, jabłka i żurawina. Idealną przekąską są też orzechy, chociaż trzeba uważać, gdyż są wysokokaloryczne. Wystarczy ich niewielka ilość, aby poczuć się sytym i dostarczyć organizmowi szereg korzystnych składników odżywczych. Do wyboru jest wiele rodzajów orzechów – brazylijskie, nerkowce, pinii, pecan, makadamia, laskowe, pistacje itd. Warto też mieć pod ręką migdały, niezwykle smaczne i zdrowe, mające korzystny wpływ na organizm.

W formie przekąski sprawdzą się zielone i czarne oliwki z czosnkiem lub guacamole, szczególnie z grissini czy łodygami selera naciowego. Godne polecenia są też pomidory z serem fetą i ziołami, marchewki i domowy hummus, jogurt naturalny z syropem klonowym, serek wiejski z owocami, trufle kakaowe i kokosowe, ciecierzyca, batonik musli lub daktylowy, ciemna czekolada.

Zastanawiasz się jak skomponować idealną, zdrową przekąskę? Sprawdź zdrowe produkty na olejznatury.pl

Zobacz komentarze (0)

Zostaw komentarz

Your email address will not be published.

© 2019 Stylowymag.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Przewiń w górę