Teraz Czytasz
Jak zwracać zamówienia do e-sklepów?

Jak zwracać zamówienia do e-sklepów?

Sklepy internetowe oraz firmy kurierskie to dwie branże, które poniekąd są od siebie zależne. Osoby zajmujące się handlem online to spora część klientów, którymi pochwalić się mogą przewoźnicy. Z kolei sklepy nie mogłyby funkcjonować bez tak ważnego ogniwa jak kurierzy. W związku z tym wzrost popularności jednych idzie w parze z tymi drugimi. Jednakże dostarczanie towarów do klientów nie jest jedyną drogą. Każda osoba zajmująca się handlem online musi zdawać sobie sprawę z tego, że ich towar może nie spełnić oczekiwań odbiorcy. Wtedy na pierwszym planie pojawia się polityka zwrotu i wszystkie kroki z tym związane. Kiedy i jak wysłać paczkę kurierem, jeśli chcesz oddać lub zareklamować zakupioną rzecz?

Jak wygląda polityka zwrotu?

Zgodnie z polskim prawem, każdy z nas ma 14 dni na dokonanie zwrotu zakupionego towaru. Liczy się to dokładnie od dnia odebrania paczki. Po poinformowaniu sklepu o chęci zwrotu (mailowo lub przez formularz) należy nadać paczkę. Jak to zrobić? O tym szerzej za chwilę. Pamiętaj, że jeśli sklep nie informuje o polityce zwrotu w żadnym miejscu na stronie, masz aż 12 miesięcy na zwrot produktu! Po otrzymaniu i zaakceptowaniu odesłanego produktu przez sklep – pozostaje czekać dwa tygodnie na zwrot poniesionych kosztów związanych z zakupem.

Jak odesłać paczkę?

Aby zwrócić produkt, w pierwszej kolejności należy wypełnić formularz zwrotu. Może być w formie online lub na papierze, jeśli takiego wymaga sklep. Tam uzupełniamy wszelkie dane: przez powód zwrotu, po podanie naszych danych w tym numeru konta, na który należy zwrócić poniesione koszty. Jak wysłać paczkę kurierem? Zależy od zasad, jakie wprowadził dany sklep. Często automatycznie, tuż przy wypełnianiu formularza zwrotu, od razu uzupełniamy kiedy i jak chcemy przekazać pakunek. W niektórych przypadkach zamówienie przewoźnika należy zorganizować we własnym zakresie. W każdym z tych przypadku pamiętajmy – koszty zwrotu pokrywamy z własnej kieszeni (chyba że sklep zdecyduje inaczej, na przykład dołączając do zamówienia gotowy list przewozowy, w przypadku zwrotu; wtedy jest od dla nadawcy darmowy).

Zwroty towarów są wpisane w działanie e-sklepu. Każdy z przedsiębiorców musi przygotować odpowiednie warunki i zawsze podkreślać, że klient ma pełne prawo do takich działań. Mów więc wprost, jaki jest termin na oddanie zakupionej rzeczy, jak wysłać paczkę kurierem. To naprawdę może ogromnie pomóc. Nawet jeśli klient zrezygnuje na ten moment z zakupu, poprawnie przeprowadzona polityka zwrotu, pozostawi w nim przyjazne wspomnienia i może skłonić do powrotu w przyszłości.

Zobacz komentarze (0)

Zostaw komentarz

Your email address will not be published.

© 2024 Stylowymag.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Przewiń w górę