Teraz Czytasz
Jak zaprezentować produkt na zdjęciu?

Jak zaprezentować produkt na zdjęciu?

Dzisiejszy konsument ma szeroki dostęp do najróżniejszych usług oraz produktów. Za pośrednictwem wygodnych w obsłudze e-sklepów z łatwością nabędzie nie tylko produkty pierwszej potrzeby, ale również elektronikę, odzież czy elementy domowego wyposażenia. Prowadzi to do prostej konkluzji – właściciele sklepów internetowych muszą zadbać o odpowiedni sposób prezentacji swojego asortymentu. Obecnie jest to jeden z podstawowych priorytetów, na które należy stawiać w zarządzaniu treściami na swojej stronie. Klient chce widzieć, co kupuje, zanim kliknie ikonkę koszyka.

Sytuacja ta powoduje, że zdjęcia reklamowe mają dzisiaj status prawdziwej materii artystycznej. Fotografia od zawsze cieszyła się dużą estymą wśród entuzjastów sztuki wizualnej, ale dopiero stosunkowo niedawno w pełni rozgościła się w przestrzeni marketingu. Wszystko dzięki profesjonalizacji zdjęć promocyjnych, które przestały się kojarzyć z amatorskim charakterem. Warto się więc zastanowić, na jakie sposoby prezentacji produktu możemy się zdecydować.

Minimalizm w zdjęciach reklamowych

Nagromadzenie materiałów wizualnych w sieci powoduje, że klienci intuicyjnie są w stanie ocenić jakość naszych zdjęć reklamowych. Nie muszą wcale mieć żadnego doświadczenia z fotografią. Do prezentacji asortymentu należy podejść więc profesjonalnie, rezygnując z półśrodków. Wiele się dzisiaj mówi o tzw. estetyce minimalizmu. Brak zbędnych ozdobników i skupienie na fotografowanym przedmiocie to zasada, którą powinniśmy się kierować w tym zakresie.

Nie zapominajmy, kto jest „głównym bohaterem” fotografii. Nie chcemy, aby przesadne nagromadzenie szczegółów przyćmiło produkt. W skupianiu uwagi klientów zawsze pomaga odpowiednie oświetlenie. Dzięki temu, że reklamowany obiekt staje się wyraźniejszy, tło ulega estetycznemu rozmyciu, a cała fotografia zyskuje głębię. Minimalizm do dobry doradca w kwestii szeroko rozumianej sztuki użytkowej, gdzie liczą się nie tylko aspekty wizualne, ale również – użyteczność.

Więcej o zdjęciach reklamowych na: https://fp360.pl/uslugi/zdjecia-reklamowe/

Odpowiednia kompozycja i kadrowanie

Skoro wiemy już, że minimalizm jest naszym przyjacielem, to w następnej kolejności dobrze byłoby skupić się na kadrowaniu i kompozycji. Pamiętajmy, że nie możemy zrealizować naszej wizji artystycznej kosztem samego produktu. Fotografowany obiekt musi znajdować się cały na zdjęciu, bez żadnych przycięć. Zwróćmy uwagę na to, że dla klienta względy estetyczne zawsze będą jedynie dodatkiem. Założeniem zdjęć reklamowych jest funkcja informacyjna i to ona jest dla nas priorytetem.

Kompozycja także powinna działać na korzyść produktu. Skoro to właśnie on jest na pierwszym planie, zadbajmy o przejrzystość i kolorystykę tła. Delikatne rozmycie z pewnością pozwoli podkreślić produkt, nie przesadzajmy z tym jednak, bo może się okazać, że całość straci na czytelności.

Za dużo informacji o zdjęciach reklamowych naraz?

Trzeba przyznać, że wszystkie te informacje mogą okazać się przytłaczające – zwłaszcza kiedy nie mamy żadnego doświadczenia z robieniem zdjęć. Na szczęście nie musimy zapisywać się na przyspieszony kurs fotografii. Wystarczy nawiązać współpracę z osobami, dla których taka praca jest chlebem powszednim. Firma fp360 to zespół zapalonych fotografów wyspecjalizowanych w zdjęciach reklamowych. Doświadczenie pracowników tego przedsiębiorstwa przekłada się na jakość realizacji usług, zatem nie ma obawy o efekt ich pracy. Decydując się na współpracę z profesjonalistami, zapewnimy sobie estetyczne fotografie, podkreślające walory produktu – a o to przecież chodzi.

Zobacz komentarze (0)

Zostaw komentarz

Your email address will not be published.

© 2024 Stylowymag.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Przewiń w górę