W życiu każdej z kobiet przychodzi w końcu taki moment, gdy musi wybrać się do salonu kosmetycznego. Zazwyczaj pierwszą okazją do wizyty u kosmetyczki jest studniówka lub wesele. Jeśli nie mamy nikogo zaufanego, o kim od dawna już wiemy, że świadczy usługi na wysokim poziomie, następuje gorączkowe poszukiwanie odpowiedniego salonu kosmetycznego. Jak się do tego zabieramy? Zazwyczaj prosimy znajomych o polecenie sprawdzonego salonu.
W okresie „okołoweselnym” moja tablica facebookowa zaczyna przypominać lokalną tablicę ogłoszeń. „Dziewczyny, jakiego polecacie dobrego fryzjera w Krakowie?” „Koleżanki z Warszawy, znacie dobrą kosmetyczkę?” – pod postami tego typu zazwyczaj następuje wysyp komentarzy z nazwami i adresami salonów urody. Wygląda na to, że bardziej ufamy opiniom znajomych niż wyszukiwarce Google. W sieci aż roi się od opłaconych opinii, marketingu szeptanego czy salonów osiągających wysokie pozycje w wyszukiwarce dzięki zabiegom pozycjonerów. Dlatego nie zawsze firma, o której w Internecie jest głośno faktycznie „zasłużyła” sobie na taki rozgłos. Nic więc dziwnego, że bardziej ufamy zdaniu znajomych niż anonimowym komentatorom na forach.
Czy w takim razie pozytywna opinia od znajomego powinna być jedynym kryterium wyboru salonu? Może, ale raczej nie powinna. Przed umówieniem się na wizytę zróbmy małe rozeznanie w Internecie. Większość salonów kosmetycznych posiada własną stronę www a coraz więcej inwestuje też w rozwój profili w mediach społecznościowych. Zajrzyjmy tam – jeśli salon ma czym się pochwalić, na pewno zrobi to na facebooku, Instagramie, YouTube czy w innych mediach. Jeśli dostali nagrodę lub certyfikat, obsługiwali kogoś sławnego czy byli na targach urody – już są o krok przed konkurencją. Oznacza to, że mają coś ciekawego do powiedzenia/pokazania. Szukaj też galerii zdjęć – zerknij na wyposażenie i wygląd salonu. Oczywiście, barokowe krzesła w poczekalni czy ręcznie malowane obrazy na ścianach mogą Ci się podobać lub nie – to kwestia drugorzędna. Najważniejsza jest czystość wszystkich pomieszczeń i sprzętu, dlatego jeśli coś budzi twoje wątpliwości, wyjdź stamtąd bez wahania. W salonie kosmetycznym dbałość o higienę to kwestia kluczowa – dzięki temu zapobiega się przenoszeniu zarazków np. na pędzlach kosmetycznych, pęsetach czy gąbkach.
Nie daj się też skusić podejrzanie niską ceną. Niestety, jakość kosztuje. Dobrze wyposażone salony inwestują w profesjonalny sprzęt i produkty do makijażu najwyższej jakości a to podnosi cenę usługi. Jeśli więc nie chcesz makijażu, który spłynie z twojej twarzy po kilku godzinach nie kieruj się jedynie ceną.
Stosując się do powyższych wskazówek do minimum obniżysz ryzyko nietrafionego wyboru.