Teraz Czytasz
Czy jedzenie ma wpływ na zdrowie?

Czy jedzenie ma wpływ na zdrowie?

Chociaż jedzenie tak naprawdę od samego początku miało nam służyć do przetrwania – w pewnym momencie zaczęliśmy podchodzić do niego trochę inaczej. Nagle okazało się, że jeżeli zjemy sobie konkretne pokarmy – wpłynie to dobrze na nasz nastrój. Słodycze potrafią sprawić, że nie czujemy się już tak przygnębieni – a warzywa niestety raczej nie mają takiej mocy. Czy jednak powinno się podchodzić do jedzenia w tak emocjonalny sposób? Nie jest to do końca dobre.

Jedzenie ma ogromny wpływ na zdrowie człowieka – na epilepsyvienna2018.org znajdziesz więcej dowodów na ten temat. Jeżeli odżywiamy się w sposób zbilansowany i rozsądny to nie musimy martwić się o nadwagę – a wszyscy dobrze przecież wiemy, że konsekwencje nadprogramowych kilogramów bywają naprawdę poważne. Nikt nie broni nam oczywiście raz na jakiś czas zjeść sobie czegoś mniej zdrowego – najważniejsze jest to, aby znaleźć sobie jakąś równowagę.

Pamiętaj, że nikt przecież nie zmusza Cię do odżywiania się w dany sposób – to Ty decydujesz, co wkładasz do ust. Nie można więc obwiniać innych ludzi o to, że ktoś podsuwa nam niezdrowe posiłki i dlatego odżywiamy się w taki sposób – to częste wytłumaczenie osób z nadwagą, które nie jest właściwe.

Bardzo wiele rzeczy w naszym życiu wpływa na nasze zdrowie – a sporo decyzji podejmujemy my sami. Chociaż człowiek nie jest oczywiście w stanie wszystkiego przewidzieć i bywa tak, że chorujemy zupełnie bez przyczyny – warto jednak brać za siebie odpowiedzialność. A jeżeli czujemy, że jedzenie przejmuje nad nami kontrolę to powinniśmy poprosić o pomoc specjalistę.

Objadanie się – jaki ma wpływ na nasze zdrowie?

Psycholog jest w stanie nam pomóc, jeżeli zaczynamy mieć wrażenie, że nie decydujemy już tak naprawdę o tym, co spożywamy w ciągu dnia. Czasami bywa tak, że to właśnie w jedzeniu szukamy pocieszenia w trudnych chwilach – a po jakimś czasie nie umiemy już w inny sposób reagować na stres. Odbywa się to na takich samych zasadach, jak w przypadku uzależnienia od alkoholu czy papierosów – musimy coś zjeść, bo inaczej czujemy się źle i tylko o tym myślimy, wejdź na lunguk.org/pl/ i sprawdź więcej informacji na ten temat.

Niektórzy potrafią w jakiś sposób odzyskać kontrolę i koniec końców ich zdrowie za bardzo na tym nie cierpi – tym bardziej, jeżeli w ciągu dnia sporo się ruszamy i mimo wszystko próbujemy ograniczać kaloryczność spożywanych pokarmów. Mnóstwo ludzi jednak nie jest w stanie tak po prostu sobie z tym poradzić – czasami mijają lata zanim faktycznie udaje im się zapanować na napadami objadania.

Objadanie się - jaki ma wpływ na nasze zdrowie?

Proszenie o pomoc nie jest tutaj w żaden sposób powodem do wstydu – psycholog zajmuje się takimi sprawami na co dzień. Raczej nie będzie też konieczne stosowanie żadnego rodzaju tabletek – czasami wystarczy po prostu rozmowa i uświadomienie sobie tego, dlaczego wykorzystujemy jedzenie w inny sposób, niż powinniśmy.

Gdy widzimy już popełniane przez nas błędy – łatwiej jest nam je korygować w codziennym życiu.

Pamiętaj, że spożywanie w krótkim czasie ogromnej ilości kalorii będzie miało negatywny wpływ na Twoje zdrowie. Z czasem zaczniesz przybierać na wadze, a to może powodować problemy z sercem czy ze stawami – cierpi tutaj tak naprawdę cały organizm człowieka, który nagle walczy z dodatkowym obciążeniem. Możemy też odczuwać senność, zmęczenie – pojawi się nadmierna potliwość. Jeżeli pomimo świadomości tego wszystkiego, dalej nie potrafimy przestać – wtedy oznacza to na pewno, że mamy już poważny problem.

Zdrowie psychiczne

Wykorzystywanie jedzenia w celu radzenia sobie z emocjami bardzo szybko wpływa negatywnie na nasze zdrowie psychiczne. Nie widzimy już innego sposobu na to, aby poczuć się lepiej i w takich momentach jedzenie staje się dla nas wszystkim. Jest to o tyle niebezpieczne, że w skrajnych przypadkach ludzie potrafią nawet wydawać wszystkie swoje pieniądze właśnie na jedzenie – a w celu jego nabycia jeżdżą do kilku odrębnych sklepów. Tylko po to, aby nikt nie oceniał ich zakupów.

To trudne, ale jeżeli nie stawimy czoła problemowi – będzie tylko coraz gorzej.

Nagły wzrost wagi zwykle również powoduje u nas gorsze samopoczucie – nie mieścimy się w swoje stare ubrania, jesteśmy opuchnięci i mamy wrażenie, że każdy nas ocenia. Bywa tak, że ludzie w takiej sytuacji są gotowi kompletnie porzucić swoje obowiązki – szkołę, pracę. Jedyne czego chcemy to jeść i nie myśleć o swoich kłopotach. Pamiętajmy jednak, że to nie może trwać wiecznie – w końcu i tak będziemy musieli znowu zacząć żyć. Im wcześniej odzyskamy kontrolę – tym łatwiej będzie nam potem radzić sobie z konsekwencjami.

Dbaj o swoje zdrowie z pomocą jedzenia

A jeżeli nie masz problemów z objadaniem się, ale dalej nie odżywiasz się prawidłowo – postaraj się to zmienić. Każdy lekarz powie nam, że ma to ogromne znaczenie i to w każdym wieku. Gdy wybieramy się do gabinetu to zwykle jedną z pierwszych rzeczy, o jakie jesteśmy pytani – jest nasza waga i styl życia. A to właśnie dotyczy także sposobu odżywiania się. Jeżeli jemy tylko tłuste potrawy, jemy za dużo, nie dbamy o odpowiednią ilość warzyw czy owoców – bardzo szybko zaczyna to być widoczne w wynikach naszych badań.

Dbaj o swoje zdrowie z pomocą jedzenia

Pamiętajmy o tym, że takie zmiany można przecież wprowadzać do swojego życia powoli. My sami też pewnie już teraz czujemy, że nasze jedzenie nam nie pomaga – przez nie czujemy się ociężali, zmęczeni, nie mamy na nic siły. Można to zmienić – ale trzeba chcieć to zrobić. Mnóstwo osób co roku wpada na pomysł poprawy swojej diety, ale mało kto niestety jest w stanie w takim postanowieniu wytrwać – nie mamy wystarczającej motywacji i tylko czekamy na dobry moment, aby wszystko to porzucić.

Nie trzeba przecież trzymać się tego w 100% – wystarczy, że w 70-80% nasza dieta będzie składała się ze zdrowego i nieprzetworzonego jedzenia. Jeżeli resztę będą stanowiły trochę gorsze, ale okazjonalne przekąski – nasze zdrowie na tym nie ucierpi, a my przynajmniej będziemy mieć większe szansę na to, aby wytrwać w naszym postanowieniu. Zaczynaj powoli – ogranicz ilość posiłków spożywanych poza domem. Częściej gotuj samodzielnie i kontroluj to, co znajduje się na Twoim talerzu. Ogranicz słodycze i gazowane napoje – dołącz warzywa do każdego obiadu. Zobaczysz, że to wszystko nie jest wcale aż tak trudne – a po pewnym czasie zauważysz dużo zmian w swoim zdrowiu, co najpewniej sprawi, że powrót do starych nawyków przestanie w ogóle wchodzić w grę.

Zobacz komentarze (0)

Zostaw komentarz

Your email address will not be published.

© 2022 Stylowymag.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Przewiń w górę