Teraz Czytasz
Luksusowe urządzanie wnętrz: co właściwie oznacza luksus?

Luksusowe urządzanie wnętrz: co właściwie oznacza luksus?

Słowniki najczęściej definiują luksus jako „dobra i usługi, które wyróżniają się wysoką ceną, wysoką jakością wykonania oraz trudną dostępnością dla odbiorcy”. Tyle teoria, ale jak to wszystko wygląda w praktyce? Krótko mówiąc: różnie. Bo choć wygórowana cena w dalszym ciągu stanowi kluczowy element i przekłada się na prestiż, to już nie zawsze niesie ze sobą doskonałe wykonanie – w wielu przypadkach luksusowe urządzanie wnętrz jest luksusowe  wyłącznie z nazwy.

Za luksus się płaci. I to słono, ale skoro ktoś wydaje na apartament w stanie developerskim ponad 3 mln złotych, to musi się liczyć z tym, że to dopiero początek wydatków – takie mieszkanie trzeba później jeszcze wykończyć i umeblować. Projektanci wnętrz podkreślają, że zainteresowanie luksusowym urządzaniem wnętrz stale rośnie. Do tego stopnia, że agencje architektoniczne coraz częściej decydują się na tworzenie specjalnych ofert dla wymagających klientów. Sprzyja temu sytuacja ekonomiczna w kraju, bo Polacy stają się coraz zamożniejsi; od kilku lat da się zaobserwować w Polsce stopniowy wzrost popytu na dobra i usługi luksusowe.

Luksusowe urządzanie wnętrz, czyli…

Jakie są wyznaczniki luksusowego mieszkania? Nie każde drogie mieszkanie z atrakcyjnym widokiem z okna można nazwać luksusowym, bo luksus to przede wszystkim najwyższa jakość wykończenia i materiałów, niezwykła dbałość o detal oraz najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne rodem z „inteligentnych domów” (np. zaawansowane systemy alarmowe, światła z czujnikami ruchu albo zautomatyzowane rolety, które same dopasowują się do aktualnej pory dnia). Standard wyposażenia? Wiadomo: najwyższy. O jakich cenach zatem mowa? Tu zaczyna się problem, bo prawdziwy koszt luksusu ciężko oszacować. W końcu klient może sobie zażyczyć dosłownie wszystkiego. Ograniczają go jedynie dwie rzeczy: zasób portfela i własna fantazja.

– Haftowany jedwab w wielu kolorach potrafi ociągać cenę nawet 1,2 tys. zł za metr – zauważa Maciej Balcerek z agencji architektonicznej Perfect Space. – Cenią się też znani projektanci mody, którzy coraz częściej zajmują się wzornictwem. Luksusowe marki już od dawna nie ograniczają się wyłącznie do projektowania ubrań i akcesoriów. Dziś tkaniny, dywany, zasłony i inne elementy aranżacji wnętrz coraz częściej mają metkę, na której widnieje nazwisko Armani, Klein, Lagerfeld lub Lauren.

Nie dla każdego

– Luksusowe urządzanie wnętrz stanowi istotny element w ofercie naszej firmy, bo klienci stają się coraz bardziej wymagający i są gotowi zapłacić więcej za lepsze warunki mieszkaniowe – dodaje Maciej Balcerek. – A wszystko wskazuje, że tendencja ta w następnych latach będzie jedynie wzrastać.

Trzeba oczywiście pamiętać o tym, że luksusowe urządzanie wnętrz nie jest ofertą dla każdego. Mieszkania o podwyższonym standardzie zupełnie nie interesują na przykład osób, które chcą kupić lokal pod wynajem, bo wyższy zysk osiąga się na tanich mieszkaniach. Luksus to głównie domena ludzi, którzy kupują lokale mieszkaniowe na własne potrzeby. To też atut, gdyż w przypadku sprzedaży, luksusowo urządzone wnętrze skutecznie podniesie wartość mieszkania na rynku nieruchomości.

Zobacz komentarze (0)

Zostaw komentarz

Your email address will not be published.

© 2024 Stylowymag.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Przewiń w górę