
Londyńska artystka M.I.A. jest twarzą Światowego Tygodnia Recyklingu – inicjatywy stworzonej przez odzieżową markę H&M. Piosenkarka zachęca klientów sieci aby nie wyrzucali starych ubrań a poddawali je recyklingowi. M.I.A. a jest bardzo charakterystyczną i charyzmatyczną osobą, znaną ze swojej wrażliwości i działań na rzecz środowiska naturalnego.
Kampania potrwa od 18 do 24 kwietnia a w trakcie jej trwania H&M ma nadzieję zebrać 1000 ton niechcianej lub zużytej odzieży od klientów na całym świecie w ponad 3600 sklepach.
Marka chciałaby aby moda zatoczyła koło. Z recyklingu niechcianych ubrań, będzie można pozyskać włókna do stworzenia nowych. Na świecie produkuje się za dużo ciuchów. Wyprodukowanie jednej bluzki kosztuje niemało. Transport materiałów do fabryki, ich produkcja i transport do sklepów, są bardzo obciążające dla środowiska. Przerobienie starych ciuchów na nowe, przyniesie bardzo pozytywne skutki całej przyrodzie.
Akcja ta została zainicjowana przez H&M w 2013 roku. Specjalnie na potrzeby tej edycji M.I.A. napisała piosenkę „Rewear It”. Choreograf Aaron Sillis podjął się interpretacji tego utworu i stworzenia kroków i ruchów tanecznych specjalnie do teledysku promującego kampanię.
Efektem tej współpracy jest video, w którym M.I.A. tańczy w towarzystwie wpływowych i inspirujących ludzi z całego świata, wywodzących się ze świata artystycznego. Taniec ma być manifestem i podkreślić znaczenie recyklingu.
Recykling jest jednym z założeń minimalizmu. Zamiast kupować tony takich ciuchów, które nie są najlepsze gatunkowo, lepiej zainwestować w droższe i lepsze ubrania, które nie zniszczą się po kilku razach. Warto także zmniejszyć częstotliwość prania takich ubrań, dzięki temu będą dłużej wyglądały jak nowe.
Ubraniowy recykling można zacząć od mądrzejszych zakupów i świadomego kupowania. Zobaczcie najnowsze top 10 najczęściej wybieranych botków na Allegro.
Pełna wersja video przygotowanego na Światowy Tydzień Recyklingu zostanie opublikowana 11 kwietnia.