Na Twojej witrynie można znaleźć masę wartościowych informacji lub ofert, ale mimo to mało kto ją odwiedza? Niewielka liczba wizyt to zmora każdej działalności internetowej – bloga, sklepu, serwisu informacyjnego itp. Podpowiadamy, co może pomóc, gdy zaobserwujesz brak ruchu na stronie!
Na początek zmierz ruch
Nawet jeśli jest to dość oczywiste, że Twoja strona jest rzadko odwiedzana (np. dowodem na to jest znikoma liczba konwersji), najpierw powinieneś zbadać ruch. Do tego najlepiej wykorzystać narzędzie Google Analytics. Przejrzyste wykresy pokażą Ci m.in. liczbę odwiedzin, stosunek użytkowników nowych i powracających, średnią długość sesji czy źródła ruchu. Przy okazji możesz też sprawdzić, kim są odbiorcy – ile mają lat, skąd pochodzą, z jakich urządzeń korzystają itp.
Na podstawie tych danych przekonasz się, które dotychczas stosowane metody marketingowe są najbardziej skuteczne, a także czy rzeczywiście pomagają trafić do odpowiedniej grupy docelowej. W ten sposób łatwo wykryjesz ewentualne błędy i niedociągnięcia, ale też możesz zauważyć nieodkryty potencjał. Co jednak pomaga zwiększyć liczbę odwiedzin?
Zadbaj o lepsze SEO i pozycjonowanie
Podstawą jest poprawa pozycji w wyszukiwarce, czyli SEO oraz pozycjonowanie. Jeśli klienci czy odbiorcy mają znaleźć Twoją stronę, musi być bardziej widoczna. Aby było to możliwe, musi być właściwie przystosowana do wymagań algorytmów Google.
Zwykle konieczne są zmiany natury technicznej, np. poprawa szybkości działania strony, dostosowanie witryny pod urządzenia mobilne czy usunięcie błędów 404. Do tego trzeba też zadbać o jakość publikowanych treści. Muszą być unikalne, merytoryczne oraz odpowiednio nasycone dobrymi słowami kluczowymi. Przy tym trzeba pamiętać, że chce się nie tylko przyciągnąć odbiorców, ale też skutecznie ich zatrzymać na stronie oraz przekonać do konwersji, np. zakupu. Więcej informacji na temat SEO znajdziesz na: https://fabrykamarketingu.pl/seo-pozycjonowanie/.
Wypróbuj nowe strategie marketingowe
Oczywiście skuteczne są także różne działania marketingowe, które pomagają promować witrynę i zwiększać jej rozpoznawalność. Najczęściej wykorzystuje się w tym celu kampanie PPC (ang. Pay Per Click – opłata za kliknięcie, głównie Google Ads) oraz social media, takie jak np. Facebook, Instagram czy LinkedIn.
Popularnym rozwiązaniem jest też współpraca z influencerami. Nadal bardzo dobre efekty daje również mailing oraz publikowanie sponsorowanych artykułów. W praktyce najczęściej trzeba połączyć kilka tych metod, nie zapominając oczywiście o SEO i pozycjonowaniu. W ten sposób najlepiej zwiększa się ruch np. w sklepie internetowym. O tym zagadnieniu możesz poczytać tutaj: https://fabrykamarketingu.pl/pozycjonowanie-sklepow-internetowych/.
Podsumowanie
Brak ruchu na stronie powinien stanowić dla Ciebie motywację do wprowadzenia zmian na stronie oraz podjęcia zdecydowanych kroków. Zwróć uwagę na SEO i pozycjonowanie, a także postaraj się stworzyć lepszą kampanię marketingową. Jeśli nie wiesz, co powinieneś zrobić, albo po prostu nie jesteś w stanie się tym zająć, skorzystaj ze wsparcia profesjonalistów!