Nasze ciała nie są idealnie symetryczne – to całkowicie naturalne. Jedne osoby mają bardziej wyrównane proporcje, inne mniej. Sposób postrzegania drugiego człowieka w dużej mierze zależy także od kultury i tradycji wybranego regionu. Na ocenę fizyczności danej osoby wpływa także epoka. Wreszcie – dla każdego i każdej z nas co innego jest atrakcyjne. Mimo że o wielu cechach mamy podobne zdanie, to dla niektórych pewne rysy będą bardziej pożądane u drugiej połówki, a dla innych mniej. Czy wobec tego piękno jest pojęciem obiektywnym czy subiektywnym? Co tak naprawdę kryje się pod słowem „atrakcyjność”?
Atrakcyjność a wzorce kulturowe
Pojęcie atrakcyjności jest silnie uwarunkowane przez kulturę. Cechy, które w jednym regionie świata będą uważane za pożądane, w innym miejscu będą uznawane za mniej atrakcyjne. Inne kanony piękna obowiązują w Europie, a inne w pozostałych częściach świata, np. w Azji czy Afryce.
Atrakcyjność a media
Środki masowego przekazu odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu naszych wyobrażeń na temat atrakcyjności. Nierealistyczne standardy piękna, prezentowane przez mass media, mogą negatywnie wpływać na poczucie własnej wartości. Ostatnie lata pokazały jednak, że zmiana jest możliwa – coraz więcej firm pokazuje, że warto akceptować siebie takim, jakim się jest, niezależnie od wagi czy budowy ciała.
Atrakcyjność a pewność siebie
Z atrakcyjnością wiąże się także pociąg fizyczny. Nie zawsze zwracamy się ku osobom, które mają kanoniczne rysy twarzy czy sylwetkę o idealnych proporcjach. Duże znaczenie ma pewność siebie i akceptacja własnego wyglądu. To właśnie te cechy wpływają na to, jak widzą nas inni.
Jak budować pewność siebie? Konieczna jest zmiana nastawienia i skoncentrowanie się na rzeczach, które udało nam się osiągnąć, nawet jeśli wydają nam się mało spektakularne. Może się okazać, że w oczach innych są bezcenne. Dużą rolę odgrywa także znalezienie pasji, zdobywanie nowych umiejętności i wyznaczanie małych celów, których osiągnięcie wspiera budowanie poczucia własnej wartości.
Na pewność siebie wpływa także to, co nosimy. Odzież dopasowana do sylwetki i typu urody sprawia, że czujemy się bardziej atrakcyjne. Pewność siebie ma ogromne znaczenie także w sytuacjach intymnych, gdy szczególnie zależy nam na tym, żeby być atrakcyjne w oczach drugiej połówki. Dobrze dobrana bielizna pozwala poczuć się swobodnie i kobieco.
Partnerem tekstu jest firma Samanta. Biustonosze prześwitujące od Samanta są zmysłowe, ale subtelne. Potrafią optycznie wyrównać proporcje sylwetki, naturalnie eksponując jej zalety.
Piękno niejedno ma imię – podsumowanie
Atrakcyjność jest złożonym i wielowymiarowym pojęciem, które różni się w zależności od kultury, epoki oraz indywidualnych preferencji. XXI wiek jest otwarty na różnorodność. Coraz więcej mówi się o tym, że nie istnieje jeden, uniwersalny kanon piękna. Atrakcyjność jest w naszych głowach! Każdy, niezależnie od płci, ma prawo czuć się piękny, nawet jeśli nie ma idealnej sylwetki czy doskonale proporcjonalnych rysów twarzy.
Materiał promocyjny.