![kawa do gastronomii](https://stylowymag.pl/wp-content/uploads/2023/04/kawa-do-gastronomii.jpg.webp)
Kawa do gastronomii to temat-rzeka. W zależności od tego, jaki biznes prowadzisz i jakie są potrzeby oraz oczekiwania Twoich klientów, a także Twoje możliwości finansowe, inny rodzaj ziaren sprawdzi się najlepiej. Ale jedno jest pewne, dobra kawa to w gastronomii podstawa! Czytaj dalej i sprawdź, jak spośród wielu produktów wybrać ten najlepszy!
Podsumowanie:
- Dobra kawa w gastronomii to podstawa. Wysokiej klasy ziarna przekładają się bowiem na esencjonalny, aromatyczny i pyszny napój doceniany nawet przez najbardziej wymagających klientów.
- W sprzedaży dostępne są dwa główne gatunki kawy: Arabika i Robusta. W gastronomii warto wykorzystać 100-procentową Arabikę. Możesz też postawić na mieszankę Arabiki z Robustą.
- Szukasz dobrej kawy do restauracji lub kawiarni? Rozważ ekskluzywne marki – takie jak Davidoff. Z kolei w mniej wyspecjalizowanych kawowo miejscach sprawdzą się np. ziarna Eduscho.
Najpopularniejsze kawy do gastronomii
Ziarna kawy pochodzą głównie z Ameryki Południowej, Środkowej, Afryki i Azji. Szacuje się, że około 70% surowca produkuje się w zaledwie sześciu krajach: Brazylii, Wietnamie, Kolumbii, Etiopii, Hondurasie i Indonezji. Ostateczny smak, aromat i zawartość kofeiny w ziarnie zależy od wielu czynników – nie tylko lokalizacji plantacji, ale też metody zbioru i palenia. Wyróżniamy dwa główne gatunki kawy: Arabikę i Robustę, z czego pierwsza z nich obejmuje aż 60% światowej produkcji. Jeśli myślisz o zakupie dobrej kawy do gastronomii (https://www.tchibo-coffeeservice.pl/rozwiazania-dla-biznesu/dla-gastronomii/), wzrok skieruj właśnie w stronę Arabiki. Pozyskana od sprawdzonego dostawcy umożliwi Ci przygotowanie doskonałego espresso, cappuccino czy latte.
Arabika – polecana kawa do gastronomii
Arabika to gatunek kawy uprawiany w ciepłym klimacie strefy tropikalnej i bardzo wysoko, na górskich terenach. Największymi plantacjami może poszczycić się Brazylia, Indonezja i Etiopia. Ziarno zawiera około 1,5% kofeiny. Cechuje ją łagodny, lekko kwaskowaty smak, czasami przyjmujący czekoladową lub korzenną nutę, a także piękny aromat. Plantacje Arabiki są wymagające. Do ich założenia i prowadzenia potrzeba dużych nakładów finansowych oraz ogromu pracy. To między innymi dlatego Arabika uznawana jest za produkt ekskluzywny i najwyższej jakości. Sprawdzi się doskonale w gastronomii zarówno jako 100-procentowa, jednorodna Arabika, jak i w formie mieszanki Arabika-Robusta. Zaletą dwugatunkowego połączenia jest możliwość uzyskania lepszej cremy – grubej i stabilnej, zjednującej sympatię wielu klientów.
Kawa do gastronomii – marki, na które warto zwrócić uwagę
W sprzedaży dostępne są zarówno jednorodne ziarna klasy premium, jak i mieszanki. Jeśli potrzebujesz kawy do restauracji lub kawiarni, nie idź na kompromisy! Klientom, którzy lubią delektować się tym pobudzającym napojem, zaserwuj esencję z ziaren ekskluzywnych marek, np. Piacetto – kawa we włoskim stylu lub luksusowej marki Davidoff. Z kolei w trakcie eventów obsługiwanych przez firmę cateringową warto podać nieco bardziej ekonomiczny wariant – bo kawa najpewniej i tak będzie wypijana w pośpiechu, przede wszystkim dla efektu poprawy koncentracji. W tym przypadku polecana jest na przykład marka Eduscho.
Artykuł partnera.