Teraz Czytasz
Najpopularniejsze diety odchudzające. Co jeść, żeby szybko schudnąć?

Najpopularniejsze diety odchudzające. Co jeść, żeby szybko schudnąć?

Dieta jest jednym z najważniejszych czynników, które wpływają na nasze życie i zdrowie. Coraz więcej osób zdaje sobie sprawę, że dzięki odpowiedniemu odżywianiu można czuć się lepiej we własnym ciele, a za sprawa prawidłowej sylwetki zdobywać większą akceptację społeczną. Zdrowa dieta, czyli jaka? Co zjeść na dietetyczny obiad? W tym artykule znajdziesz odpowiedź na pytanie, co jeść, żeby schudnąć.

Dieta musi być odpowiednio dopasowana do naszego stylu życia. Nie każdy ma czas na tworzenie dań, które bazują na trudno dostępnych produktach i nie wszyscy są w stanie jeść pięć posiłków o stałych porach. Jaka więc dieta jest zdrowa?

Diety odchudzające – jadłospis

Przede wszystkim dieta odchudzająca powinna być oparta o produkty, które lubimy i jemy na co dzień. Powinny być z niej wykluczone składniki, na które jesteśmy uczuleni. Aby stworzyć zbilansowaną dietę, jadłospis powinien uwzględnić takie składniki, jak m.in. płatki owsiane, kasze jaglaną i gryczaną, paprykę, makarony pełnoziarnisty oraz orkiszowy, ryż brązowy, mąkę żytnią, orkiszową czy kukurydzianą, fasolę czarną, soczewicę i miód naturalny.

Dobrze jest aby w diecie znalazły się przyprawy: kurkuma, cynamon, zioła, a także nasiona słonecznika, dyni, orzechy, migdały, rodzynki. Zdrowa jest oliwa z oliwek i olej rzepakowy. Dieta odchudzająca powinna zawierać cytrusy oraz warzywa: buraki, marchew, szpinak, czosnek, jabłka, ogórki kiszone. Dieta lekkostrawna nie eliminuje konkretnej kategorii jedzenia, lecz ją ogranicza. Np. jemy mięsa chude, takie jak drób, a rezygnujemy z wieprzowiny i wołowiny.

Część powyższych składników jest niedopuszczalna w szczególnym przypadku diet eliminacyjnych, jakim jest dieta bezglutenowa. Polega ona na eliminacji produktów zawierających gluten, czyli mieszaninę zapasowych białek roślinnych, które występują w zbożach (pszenica, orkisz, jęczmień, owies, żyto). Celem tej diety jest dostarczenie wszystkich niezbędnych składników odżywczych z wyjątkiem produktów mających w składzie gluten.

Dieta keto

Specjaliści wskazują, że odchudzaniu sprzyja dietetyczny obiad. Powinien on składać się z produktów zawierających węglowodany złożone: kaszy gryczanej, jęczmiennej i jaglanej, ryżu brązowego, czerwonego lub dzikiego oraz makaronów pełnoziarnistych. Zalecane są chude mięsa (z kurczaka, indyka, cielęcina), ryby, nasiona roślin strączkowych, surówki warzywne i warzywa gotowane. Polecane jest pieczenie w folii aluminiowej, grillowanie na patelni, gotowanie na parze.

Prawdziwą rewolucje w świecie lekarskim wywołała swego czasu dieta ketogeniczna, której twórcą był dr Jan Kwaśniewski. Dieta keto polega na pozyskiwaniu energii z własnej tkanki tłuszczowej, co prowadzi m.in. do przywrócenia prawidłowego działania układu sercowo-naczyniowego. Wśród głównych zaleceń jest spożywanie tłuszczów (mięso, ryby, oleje, śmietana, masło, orzechy), wyeliminowanie węglowodanów oraz ograniczenie posiłków zawierających cukier (owoców i warzyw).

Coraz większą popularnością cieszy się dieta pudełkowa, którą dostarczają liczne firmy zajmujące się cateringiem dietetycznym. Rano (zazwyczaj między godziną 5 a 7) otrzymujemy paczkę z gotowymi daniami na cały dzień. Można poprosić o dostawę do mieszkania lub biura. W paczce znajdziemy części ze śniadaniem, drugim śniadaniem, obiadem, podwieczorkiem i kolacją. Jedzenie jest w pudełkach termicznych, stąd może długo zachować temperaturę.

Skuteczna dieta odchudzająca

Do popularnych należy także dieta śródziemnomorska, która opiera się na stosowaniu nieprzetworzonych produktów z uwzględnieniem warzyw i owoców, czerwonego mięsa, a także ryb i owoców morza. Dieta tego rodzaju wymaga celebracji posiłku, co przekłada się na większe poczucie sytości. Jest szczególnie polecana dla osób chorujących na cukrzycę.

Natomiast dieta kopenhaska polega na stosowaniu z góry ustalonego jadłospisu przez… 13 dni. Wyklucza całkowicie spożywanie alkoholu, słodyczy i produktów zbożowych. W ciągu dnia trzeba jeść trzy posiłki: między 8 a 9, obiad w godz.12.00-14.00, a kolację przed 18.00. Dopuszczalne są co najwyżej półgodzinne odstępstwa od tych wskazań. Obowiązuje zakaz spożywania jakichkolwiek produktów spoza jadłospisu. Dotyczy to nawet gumy do żucia!

Dieta skutecznie pomaga pozbyć się kilogramów, ale powoduje sporo skutków ubocznych. Jest niskokaloryczna (posiłki nie pokrywają dziennego zapotrzebowania kalorycznego), uboga w składniki mineralne, witaminy i węglowodany złożone. Dlatego wielu dietetyków odradza podjęcie diety kopenhaskiej.

Szybka dieta odchudzająca – jadłospis

Wielu osobom po diecie kopenhaskiej udaje się zgubić nawet 10 kg. Równie spektakularne efekty przynieść może szybka dieta, w której głównymi zasadami jest spożywanie dużej ilości płynów, małe porcje i regularne pory jedzenia, a także spacery i… powolne spożywanie posiłków. W ciągu trzech dni można schudnąć do 1,5 kg! W tej diecie możesz pić ile chcesz, szczególnie wodę mineralną lekko gazowaną. Bąbelki dają uczucie oczyszczania od wewnątrz oraz dostarczają niezbędnych soli mineralnych.

Dieta odchudzająca brzuch

W diecie na płaski brzuch trzeba uwzględnić produkty lekkostrawne: nabiał, w tym chudy twaróg, drób i ryby. Spośród owoców warto sięgać po grejpfruty, jabłka, gruszki, kiwi i owoce sezonowe. Należy wyeliminować białe pieczywo, makarony i ryż biały na rzecz ryżu brązowego, ciemnego pieczywa i makaronu al dente. Konieczne jest ograniczenie spożycia węglowodanów. Dieta na płaski brzuch powinna być połączona z regularnymi ćwiczeniami.

Dobrym pomysłem są koktajle odchudzające zapewniające odpowiednią ilość warzyw i owoców koniecznych do utrzymania właściwej kondycji fizycznej, wypracowania prawidłowej sylwetki i prowadzenia zdrowego trybu życia. Spożywanie takich koktajli pozwala zrzucić zbędne kilogramy, wysmuklić ciało oraz odmłodzić i zregenerować organizm.

Niedoczynność tarczycy – dieta odchudzająca

Dieta tego rodzaju powinna przyśpieszyć przemianę materii, a także wyrównać niedobory składników mineralnych i witamin. Podstawą są posiłki spożywane co ok. 3-4 godziny, przy czym zaleca się zazwyczaj 4-5 posiłków. Pożądane są chude mięso, ryby morskie, jaja, niskotłuszczowe produkty mleczne (szczególnie maślanki, kefiry, jogurty naturalne), nasiona roślin strączkowych (z wyłączeniem soi). Wskazane są gruboziarniste kasze, ryż brązowy, makaron gryczany lub żytni, pieczywo żytnie razowe na zakwasie.

Zobacz komentarze (0)

Zostaw komentarz

Your email address will not be published.

© 2023 Stylowymag.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Przewiń w górę