Teraz Czytasz
Jak obniżyć poziom cukru we krwi?

Jak obniżyć poziom cukru we krwi?

Cukrzyca jest jedną z najpowszechniej występujących chorób metabolicznych, zaliczanych do grupy chorób cywilizacyjnych. Polega na zaburzeniach pracy trzustki, która nie jest w stanie prawidłowo produkować hormonu zwanego insuliną. Najważniejszym objawem dolegliwości jest podwyższony poziom glukozy we krwi. Leczenie cukrzycy obejmuje wprowadzenie farmakologii oraz zmianę nawyków żywieniowych. Zatem, jak obniżyć poziom cukru?

Jak obniżyć cukier?

Zastanawiasz się, jak obniżyć cukier we krwi? W pierwszej kolejności powinieneś_aś zmienić swoje nawyki żywieniowe i wprowadzić zasady diety cukrzycowej, która bazuje na produktach o niskim indeksie glikemicznym. Zacznij od zmiany węglowodanów prostych na złożone, bogate w błonnik. Należą do nich m.in. pełnoziarniste produkty zbożowe, warzywa oraz strączki. Lepiej wyeliminować przy tym białe pieczywo oraz słodycze. Chorzy na cukrzycę są jednocześnie bardziej narażeni na podwyższenie cholesterolu. W związku z tym stawiaj na lżejsze produkty o niższej zawartości kwasów tłuszczowych.

Podczas komponowania diety cukrzycowej konieczne jest uwzględnienie masy ciała pacjenta. Wielu diabetyków boryka się z nadwagą oraz otyłością, które dodatkowo utrudniają ustabilizowanie poziomu glukozy we krwi. Z tego powodu może okazać się, że konieczne będzie zastosowanie diety redukcyjnej opartej na produktach o niskim indeksie glikemicznym. Kontrola masy ciała jest jednym z najważniejszych sposobów na ustabilizowanie poziomu glukozy.

Naturalne metody obniżania cukru

Jak obniżyć poziom cukru we krwi szybko? Podczas komponowania posiłków warto sięgać po produkty, które w naturalny sposób pomogą nam obniżyć stężenie glukozy. Wśród ziół, które warto włączyć do codziennej diety możemy wymienić morwę białą oraz morwę indyjską. Te inhibitory alfa-glukozydazy spowalniają wchłanianie węglowodanów, przez co znacznie obniżają poziom cukru. Skierowane są do osób w grupie ryzyka oraz diabetyków cierpiących na cukrzycę typu 2.

Przed posiłkiem możesz sięgnąć także po szklankę wody z dodatkiem octu jabłkowego, który hamuje działanie enzymów odpowiedzialnych za rozkład cukrów złożonych. Wolniejsze działanie disacharydazy spowalnia wchłanianie cukrów, zmniejszając tym samym poziom cukru po posiłku. Ciekawym składnikiem jest również ziele rutwicy, która usprawnia pracę trzustki i stymuluje produkcję insuliny. Jednocześnie zwiększa wrażliwość komórkową na tolerancję glukozy. Przyczynia się do obniżenia glukozy także u pacjentów cierpiących na insulinooporność.

Suplementy diety na obniżenie cukru

Na rynku dostępny jest szeroki wybór suplementów diety i mieszanek ziołowych na obniżenie cukru. Jak obniżyć cukier na czczo? Oprócz stosowania leków zaleconych przez diabetologa warto sięgnąć po sprawdzone wyciągi roślinne, które kompleksowo zadbają o stan naszego zdrowia. Jednym z najważniejszych minerałów w diecie cukrzyka jest chrom, odpowiedzialny za regulację gospodarki węglowodanowej. Preparaty z chromem pozytywnie wpływają na wrażliwość komórek na insulinę oraz obniżają cukier.

Gotowe suplementy na cukrzycę dodatkowo wzbogacone są często cynamonem oraz berberyną, czyli związkiem pochodzenia roślinnego. Berberyna pozytywnie wpływa na regulację poziomu glukozy, obniżenie masy ciała oraz na poziom cholesterolu. Skutecznie zmniejsza insulinooporność oraz zwiększa glikolizę. Dodatkowo redukuje produkcję cukru w wątrobie, stając się ważnym składnikiem suplementów diety.

Jak zadbać o profilaktykę cukrzycy?

Jesteś w grupie ryzyka? Chcesz zadbać o profilaktykę przeciwcukrzycową? W takiej sytuacji warto zmienić styl życia. W pierwszej kolejności postaw na dietę cukrzycową oraz wyeliminuj używki. Papierosy oraz alkohol zaliczane są do czynników ryzyka sprzyjających rozwijaniu się choroby. Warto pamiętać także o odpowiednim nawodnieniu oraz o regularnym uprawianiu sportu. Szacuje się, że nawet 30-minutowy codzienny spacer może pozytywnie wpłynąć na gospodarowanie energią. Dodatkowo ułatwia zachowanie prawidłowej masy ciała. Nadwaga sprzyja rozwijaniu się insulinooporności i cukrzycy.

Zobacz komentarze (0)

Zostaw komentarz

Your email address will not be published.

© 2024 Stylowymag.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Przewiń w górę